Překlad článku z webu: https://www.apple.com/newsroom/2021/11/apple-announces-self-service-repair/

Společnost Apple oznámila službu Self Service Repair, která umožní zákazníkům, kteří si opravy zvládnou provést sami, přístup k originálním dílům a nástrojům Apple. Služba Self Service Repair, která bude nejprve dostupná pro modely iPhone 12 a iPhone 13 a brzy ji budou následovat počítače Mac s čipy M1, bude začátkem příštího roku k dispozici v USA a v průběhu roku 2022 se rozšíří do dalších zemí. Zákazníci se připojí k více než 5 000 autorizovaným poskytovatelům servisu Apple (AASP) a 2 800 nezávislým poskytovatelům oprav, kteří mají přístup k těmto dílům, nástrojům a návodům.
Počáteční fáze programu se zaměří na nejčastěji servisované moduly, jako je displej, baterie a fotoaparát iPhonu. Možnost dalších oprav bude k dispozici později v příštím roce.
“Vytvoření lepšího přístupu k originálním dílům Apple dává našim zákazníkům v případě potřeby opravy ještě větší možnost volby,” řekl Jeff Williams, provozní ředitel společnosti Apple. “V posledních třech letech společnost Apple téměř zdvojnásobila počet servisních míst s přístupem k originálním dílům Apple, nástrojům a školením a nyní poskytujeme možnost těm, kteří si chtějí opravu provést sami.”
Společnost Apple vyrábí odolné produkty navržené tak, aby vydržely náročné každodenní používání. Pokud produkt Apple vyžaduje opravu, mohou jej opravit vyškolení technici s použitím originálních dílů Apple na tisících míst, včetně prodejen Apple (v obchodě nebo poštou), AASP, nezávislých poskytovatelů oprav a nyní i majitelů produktů, kteří jsou schopni provést opravu sami.

Samoobslužná oprava
Aby zákazník mohl bezpečně provést opravu, je důležité, aby si nejprve prostudoval příručku pro opravy. Poté si zákazník objedná originální díly a nástroje Apple prostřednictvím internetového obchodu Apple Self Service Repair Online Store. Po opravě zákazníci, kteří vrátí použitý díl k recyklaci, obdrží kredit na nákup.
Nový obchod bude nabízet více než 200 jednotlivých dílů a nástrojů, které zákazníkům umožní dokončit nejběžnější opravy iPhonu 12 a iPhonu 13.
Samoobslužná opravna je určena pro individuální techniky se znalostmi a zkušenostmi s opravou elektronických zařízení. Pro naprostou většinu zákazníků je nejbezpečnějším a nejspolehlivějším způsobem opravy návštěva profesionálního servisu s certifikovanými techniky, kteří používají originální díly Apple.

Rozšířený přístup k opravám Apple
V posledních třech letech společnost Apple téměř zdvojnásobila počet servisních míst s přístupem k originálním dílům, nástrojům a školením Apple, včetně více než 2 800 nezávislých poskytovatelů oprav. Rychle se rozšiřující program Nezávislých poskytovatelů oprav byl původně spuštěn v USA v roce 2019 a od té doby se rozšířil do více než 200 zemí, což nezávislým opravnám umožňuje přístup ke stejným školením, dílům a nástrojům jako ostatním autorizovaným poskytovatelům servisu Apple.
Kromě toho Apple nadále nabízí zákazníkům pohodlné možnosti oprav prostřednictvím své celosvětové sítě více než 5 000 AASP, kteří pomáhají milionům lidí se záručním i mimozáručním servisem všech produktů Apple.
Díky tomu, že jsou produkty navrhovány s ohledem na odolnost, dlouhou životnost a zvýšenou opravitelnost, se zákazníci mohou těšit z dlouhotrvajících produktů, které si udrží svou hodnotu po dlouhá léta. Apple také nabízí několikaleté aktualizace softwaru, které představují nové funkce a vlastnosti.